Vloer de coronadepressie: challenge 2

Het is alweer bijna een jaar geleden dat Rutte de eerste lockdown aankondigde. Eerst deden we nog vol goede moed netjes wat er van ons gevraagd wordt, want dan zou het allemaal vast snel voorbij zijn. Inmiddels doen we nog steeds (mag ik hopen!) wat er van ons gevraagd wordt, maar de moed is ondertussen velen in de schoenen gezonken.

Om ervoor te zorgen dat alle auteurs en alle collega’s van Blossom Books positief kunnen blijven, hun creativiteit en wilskracht niet verliezen en vooral blijven genieten van het leven, heb ik een challenge bedacht: De Blossom Books Coronadepressie-kan-onze-kont-kussen-challenge.

Op social media hebben we zoveel leuke reacties gekregen van mensen die mee willen doen, dat ik heb besloten om de challenges ook online te zetten! Voortaan vinden jullie hier elke dinsdag een nieuwe challenge die je dan een week moet volhouden. Hopelijk helpt het ook jou om deze weer verlengde lockdown nog even vol te houden en de coronasomberte weg te bonjouren.

En als dan straks eindelijk weer alles normaal is, dan beloof ik dat we dat gaan vieren met heel veel leuke events en toffe internationale auteursbezoeken!

Heel veel succes en plezier!

Liefs, Myrthe

Week 2: Ga naar buiten (en zet 10.000 stappen)

“In every walk with nature one receives far more than he seeks.”
John Muir

Wetenschappelijk onderzoek heeft aangetoond dat tijd doorbrengen in ‘de natuur’ een positief effect heeft op je (mentale) gezondheid: het verhoogt je vermogen tot concentratie en focus, het zorgt voor een afname van het stresshormoon cortisol in je bloed en het verbetert je mentale energie, creativiteit en probleemoplossend vermogen.

Challenge week 2:
Deze week een dubbele challenge: om te beginnen daag ik je uit om elke dag 10.000 stappen te zetten. We zijn nu misschien meer dan ooit geneigd om binnen te blijven (je kan toch nergens heen en het is ijskoud buiten) en de kans is groot dat je door die hele lockdown misschien wel in een algehele malaise bent beland. En dat terwijl beweging juist zo goed voor je is!
Als je ongeveer drie keer per dag twintig tot dertig minuten loopt, dan moet je die 10.000 stappen per dag kunnen halen. En als je dan tóch die stappen moet zetten… waarom zou je dan niet een fijne plek opzoeken? Buiten zijn in een groene omgeving is namelijk nóg beter voor je. Ik daag je uit om naast die 10.000 stappen per dag deze week óók minimaal 1x een wandeling te maken in de natuur (en ja, ik ben me bewust dat dat in Nederland ook gewoon het Vondelpark kan zijn).

Heb je echt geen idee hoe je die stappen moet halen? Hieronder enkele ideeën:

  • Breng lopend een bloemetje naar een vriend(in) – gewoon, omdat het kan;
  • Schrijf een kaartje aan je moeder en zoek een brievenbus lekker ver uit de buurt;
  • Doe je boodschappen een keer lopend;
  • Zet een podcast of luisterboek op, dan merk je vaak niet eens dat je loopt.

Doe je ook mee? Vergeet vooral Blossom Books niet te taggen op Instagram bij je beeldmateriaal!

Veel plezier!

Liefs, Myrthe