fbpx

Recensie: Aan mijn lieve op Chicklit.nl

Charity schreef op Chicklit.nl over Aan mijn lieve: “Het leuke aan dit boek is dat je het niet in 1 keer hoeft uit te lezen maar dat je het steeds kunt pakken om een stukje te lezen of te herlezen.”

“Aan mijn lieve is een verzameling ingezonden brieven op de tumblr (Dear my blank) pagina van Emily Trunko. Zij begon deze pagina als een experiment om te zien of meer mensen hun  niet verstuurde brieven bewaarden. En dat bleek het geval. Inmiddels komen er duizenden brieven per dag binnen en is de pagina meer een platform dan een blog geworden. Mensen steunen en vinden elkaar op deze pagina.

Het boek Aan mijn lieve is opgedeeld in een aantal hoofdstukken, zoals brieven aan een geliefde, verdriet en vriendschap. Deze indeling is praktisch en maakt dat je als lezer niet van de ene emotie naar de andere wordt geslingerd. Het is mooi om de soms rauwe emoties te lezen die in woorden naar voren komen. Soms kan een tekst van 5 woorden je evenveel raken als een brief van 2 pagina’s. Emily Trunko heeft voor een goede afwisseling hierin gekozen. De teksten geven je soms het gevoel een indringer te zijn in iemands dagboek, zo eerlijk worden gevoelens opgeschreven. Ook maken ze nieuwsgierig naar de achtergrond van een brief of juist naar het vervolg van een leven vanaf dat punt.

Ook complimenten voor de illustrator van dit boek, Sunflower Sunshine, die van deze verzameling verhalen een mooi geheel maakte. Ze weet de teksten op een goede manier te accentueren en tegelijkertijd leesbaar te houden. Aan mijn lieve is haar eerste boek als illustrator en daarmee een zeer goed visitekaartje.

Aan mijn lieve is een leuk boek maar alle brieven zijn natuurlijk ook online te lezen. Veel mensen zullen steun ervaren in het lezen van deze brieven omdat ze zo herkenbaar zijn. Het leuke aan dit boek is dat je het niet in 1 keer hoeft uit te lezen maar dat je het steeds kunt pakken om een stukje te lezen of te herlezen. Ook is het goede manier om reclame te maken voor dit platform waar vele mensen steun aan elkaar hebben. Aan het einde van het boek staat hoe je je brieven kunt inzenden en onder welke voorwaarden deze geplaatst worden. Ook leuk is dat er wat achtergrondinformatie over Emily Trunko en Sunflower Sunshine in staat.”